Lebih Artikel

Saturday, December 28, 2013

Kenapa Bisnes Internet Menjadi Pilihan Saya

Kenapa Pemasaran Internet?

Soalan yang mungkin bertanya ialah kenapa Internet. Ya, saya akan terangkan kepada anda bagaimana anda mampu membuat keuntungan secara maksima dan bebas dari kesesakan untuk waktu dan zaman ini. Pertama saya akan tunjukkan beberapa fakta bagi menerangkan potensi yang ada dalam bisnes internet.
Mari kita lihat kelebihan yang ada dalam bisnes internet.

Potensi Pertumbuhan Mengikut Kapasiti

Inforgraphic Keluaran World mengenai Malaysia


Mengikut trend pada graf diatas,anda akan lihat bagaimana pengguna internet semakin hari semakin bertambah dari hari ke hari. Dan ya saya bercakap untuk negara Malaysia Kenapa? Internet merupakan satu industri yang semakin hari semakin pesat dan manusia hari ini menjadikan ia sebagai salah satu medium yang wajib untuk mendapatkan maklumat!


Terdapat beberapa kategori maklumat seperti masalah berat badan,isu `kejantanan` lelaki,hutang,dan macam mana untuk menjadi kaya,MLM dan sebagainya boleh dikelaskan sebagai isu sensitiv untuk di bincangkan secara terbuka. Mereka lebih gemar mengguna kan Internet sebagai tempat untuk mendapatkan maklumat mengenai isu-isu tersebut kerana mereka tahu alam maya mampu melindungi identiti mereka dan menyelamatkan mereka dari mendapat malu. 

Untuk perkataan yang lebih mudah,Internet merupakan tempat manusia  mencari masalah bagi masalah yang mereka hadapi. Jika anda tahu bagaimana untuk target kumpulan-kumpulan manusia yang tertentu yang sanggup membayar untuk penyelasaian masalah mereka yang dihadapi,anda seorang yang bertuah.



Apabila anda perhatikan graph tersebut,hanya 1/3 sahaja dalam populasi dunia yang tersambung dalam dunia Internet. Dan dimanakah 2/3 peratus lagi? Adakah mereka berpotensi untuk menggunakan internet? Adakah mereka akan menggunakan web sebagai tempat untuk mereka mencari penyelesaian bagi masalah yang mereka hadapi?

Dan jika anda berkatakan ya,anda tahu bagaimana masa depan internet ini akan berkembang.

Potensi Pertumbuhan dalam Nilai.

Saya ingin tegaskan kepada anda semua,semakin hari semakin ramai orang mula berbelanja dalam dua internet. Nielsen telah mengumumkan lebih 875 Juta kedai online pada tahun 2008 dan trend ini bertambah dari hari ke hari.
Sekarang ditambah dengan populariti telefon pintar yang dilengkapi fungsi internet,para pengguna mula berbelanja dengan hanya satu klik sahaja. Dalam satu kajian Universiti Oxford mengumumkan bahawa pengguna telefon pintar lebih ramai berbanding pengguna berus gigi. Anda boleh bayangkan betapa besarnya pasaran anda dan kenapa anda harus melakukan tindakan yang cepat sebelum lebih sejuta manusia akan memasuki ini industri ini dan persaingan akan menjadi lebih sengit.

Fleksibel

Bisnes internet mempunyai waktu kerja yang sangat fleksibel. Anda boleh bekerja pada pukul berapa dalam sehari,hari-hari yang anda pilih dalam setahun,tempat-tempat yang anda sukai,selagi anda mempunyai komputer dan sambungan internet.Sekiranya anda memiliki kedai ditalian,ia akan menjadi hamba anda untuk 24jam sehari dan ia dapat melakukan kerja ketika anda sedang nyenyak tidur.

Skala

Bisnes internet merupakan bisnes bertaraf global. Anda mampu memasarkan produk anda diseluruh dunia tanpa melihat fizikal dan menyediakan pejabat diseluruh negara.
Hal ini memberi skop pelanggan yang lebih besar dari pelanggan tempatan.

Kos permulaan yang minima

Mari kita bandingkan kos permulaan untuk bisnes internet yang sangat menarik ini dengan bisnes tradisional yang menggunakan bata dan simen.
Jadual ini jelas menunjukkan bisnes internet sangat berpatuttan dan ia mampu dimiliki oleh golongan pertengahan secara mudah. Dan jika anda ingin memulakan secara tradisional, ia akan menelan kos yang lebih tinggi. Boleh mencapai hingga 1000 kali ganda.
Semakin hari semakin ramai orang mula merancang untuk menceburi industri bisnes internet.Jadi anda harus bertindak secara segera untuk mendapat kelebihan sebagai untuk menjadi pelopor dalam industri ini.
Dan jika anda mahu meminimakan lagi kos-kos tersebut,saya boleh membantu anda.
Sekiranya anda mampu membina sendiri laman web,saya cadangkan anda melewati laman web ini untuk mendapat inspirasi. Anda akan dapat mengurangkan lagi kos dengan lebih rendah.
Untuk permulaan,anda tidak perlu untuk melabur dalam sistem autoresponder pada peringkat permulaan. Anda boleh bermula dengan usahawan kecil,dapatkan sistem ini apabila bisnes ini mula berkembang.
Anda juga tidak perlukan produk PLR sekiranya anda mampu membuat produk anda sendiri.
Anda juga tidak perlukan nama domain anda sendiri ataupun webhosting jika anda menggunakan platform yang percuma seperti Blogger dan Wordpress.

Kos penyelenggaraan yang rendah.

Setiap bulan,anda tidak perlu bebelanja besar untuk penyelenggaraan bisnes anda.
Anda boleh memotong kos-kos tertentu untuk bagi yang mempunyai modal yang sedikit. Sebagai contoh,tiada hosting,tiada auto responder dan tiada Google Adsword atau Facebook Ads dan sebagainya.

Adakah ia semakin menarik bagi anda? Teruskan pembacaan anda jika anda menjawab ya. Saya akan bawakan anda ke `Laluan Kekayaan` sekarang. Anda diminta memberikan fokus dalam bab ini kerana ini adalah perkara yang amat luar dari pemikiran anda. Ikuti saya,saya akan membawa anda untuk besar dalam pelaburan industri ini. (Dalam pelaburan,saya maksudkan dari segi wang dan masa,ataupun kedua-duanya sekali).

Peluang anda untuk menjadi pelopor dalam bidang anda sukai!!

Memerlukan tindakan yang amat pantas

No comments:

Post a Comment