Lebih Artikel

Sunday, December 29, 2013

Mitos dalam Pemasaran Affiliate?

Mitos Pemasaran Affliate

Anda mungkin akan bertanya: "Jika semua orang melakukan pemasaran affiliate, bagaimana boleh
saya mampu membuat  keuntungan daripadanya?
"

Mudah sahaja jawapan nya!  Pasaran dalam talian adalah hanya rakan simulasi bagi pemasaran tradisional anda , di mana terdapat permintaan dan bekalan untuk produk atau perkhidmatan dalam beribu-ribu niche yang berbeza.

Orang yang berlainan akan mencari perkara yang berbeza untuk membeli. Sebagai contoh yang paling mudah, orang-orang kaya mencari barangan mewah seperti kereta sport dan super bike
Ramai anak-anak muda menghabiskan wang membeli baju dan telefon baru.

Individu yang mempunyai berat badan yang berlebihan akan mencari penyelesaian bagaimana cara untuk penurunan berat badan.

Pekerja berpendapatan rendah juga mencari bagaimana untuk  mendapatkan pendapatan tambahan dari rumah. Orang yang telah  bersara pula akan melihat pakej-pakej dari pengusaha perkhidmatan pelancongan. Anda namakan sahaja !

Jadi, anda tidak perlu bimbang tentang melakukan sesuatu yang semua orang lakukan, dan tidak mendapat apa-apa daripadanya. Peluang sentiasa ada, anda akan dapat mencari niche-niche yang menguntungkan dengan mempunyai persaingan yang sederhan dan anda akan mula untu menjana pendapatan daripadanya. Isu hanya menjadi logik sekiranya anda  ialah sama ada anda cukup serius untuk mengambil kesempatan dalam menjadi pelopor dalam bidang tersebut.Anda juga mungkin tertanya-tanya sama ada pemasaran affiliate adalah satu bentuk pemasaran pelbagai peringkat (MLM)? Jawapannya TIDAK sama sekali!
Dalam pemasaran affiliate, anda bertindak sebagai jurujual, mempromosikan produk atau perkhidmatan kepada orang-orang yang memerlukan mereka dan memperoleh komisen dari
jualan yang anda buat.


Berlainan dari kebanyakan program MLM, anda tidak perlu membeli mana-mana produk sebelum diterima ke dalam program affiliate, walaupun ia akan menjadi keputusan yang terbaik  jika anda mencuba dahulu produk tersebut untuk pemahamam yang lebih baik dan mempromosikannya  dengan lebih berkesan.
Dalam pemasaran affiliate, anda tidak merekrut downline, dan anda pelanggan tidak perlu untuk merekrut downline mereka sendiri sama ada. Anda boleh mengekalkan pelanggan dalam senarai anda dan menjual semula kepada mereka dalam masa depan. Ia lansung tidak sama dengan model bisnes MLM.

No comments:

Post a Comment